wczytywanie

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU WYSOWIANKA obowiązujący od 01.01.2023 r.

Regulamin sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie
z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2020, poz. 287), oraz ustawą z dnia 1.12.2022 o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2022, poz. 2581) oraz dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Omnibus
. (DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta Dz.U.UE.L.2019.328.7.218.12.2019)

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego dostępnego
pod adresem www.sklep.wysowianka.pl prowadzonego  przez Administratora Danych  „Uzdrowisko Wysowa” S.A. z siedzibą w Wysowej Zdrój, 38-316, Wysowa Zdrój 149, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa Śródmieścia XII Wydział Gospodarczy , Krajowego Rejestru Sądowego
w Krakowie pod numerem KRS: 0000029238, NIP: 738-000-55-90, REGON: 000299140, kapitał zakładowy w wysokości 12.550.000,00 PLN wpłacony w całości, a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się
na odległość, a także korzystania przez Klientów ze wszystkich usług Sklepu Internetowego.

Kontakt ze Sprzedającym, we wszystkich sprawach dotyczących Sklepu internetowego (m.in. pytania, reklamacje, zamówienia) jest możliwy za pośrednictwem następujących danych kontaktowych:

Dane Sprzedawcy:

„Uzdrowisko Wysowa” S.A.
38-316 Wysowa Zdrój 149

Adres sklepu:
www.sklep.wysowianka.pl
ul. Biecka 31A
38-300 Gorlice

Kontakt do sprzedawcy:

Tel.: +48 18 351 14 04, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 14.00
email: sklep@wysowianka.pl

§ 1
Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają: 

1. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży;

2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny);

3. Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta produktów do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych zamówienia
w szczególności: liczby produktów, danych do faktury, sposobu dostawy, adresu dostawy;

4. Konto Klienta (Konto Użytkownika) - zbiór zasobów i uprawnień systemu informatycznego Sklepu Internetowego udostępnianych Klientowi po przeprowadzeniu procesów uwierzytelnienia
i autoryzacji. Składa się z nazwy użytkownika oraz hasła, zabezpieczającego dostęp do konta.

5. Promocje- szczególne warunki zawarcia Umowy sprzedaży proponowane przez Sklep
w określonym konkretnie czasie, z których Klient może skorzystać na warunkach określonych przez Sklep;

6. Cena początkowa- pierwsza cena Towaru, w której pojawił się Towar w Sklepie.

7. Ostatnia najniższa cena- najniższa cena, w jakiej Towar był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni;

8. Cena promocyjna - cena Towaru oferowana w Sklepie Internetowym po obniżeniu, w związku
z ogłoszeniem przez Sprzedawcę Promocji;

9. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

10. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

11. Regulamin – niniejszy Regulamin zawiera Zasady zawierania Umów sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług, w tym Usług Elektronicznych, udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów. 

12. Rejestracja – jednorazowa dowolna i bezpłatna czynność, polegająca na założeniu przez Klienta Konta Klienta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Sklepu;

13. Sklep Internetowy (dalej także jako „Sklep”) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.sklep.wysowianka.pl za pośrednictwem, którego Klient może składać Zamówienia;

14. Strona – Usługodawca (Sprzedawca) lub Klient;

15. Towar - to produkt fizyczny oferowany w sklepie. Opis produktów oraz ceny brutto są dostępne w sklepie przy każdym z prezentowanych towarów;

16. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, w ramach której sprzedawca zobowiązuje się do wydania Towarów, a Klient do zapłaty Ceny;

17. Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem strony internetowej Sklepu;

18. Usługodawca (także „Sprzedawca”) – „Uzdrowisko Wysowa” S.A. z siedzibą 38-316 Wysowa - Zdrój 149, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieście w XII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego w Krakowie, nr KRS 0000029238, o kapitale zakładowym 12 550 000,00 zł wpłaconym w całości, NIP 738-000-55-90, Regon 000299140;

19. Ustawa PK – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2020r, poz. 287); oraz ustawa z dnia 1.12.2022 o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2022, poz. 2581) oraz dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Obnimus. (DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta Dz.U.UE.L.2019.328.7.218.12.2019)

20. Ustawa DE – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U z 2020 r., poz. 344);

21. Ustawa PT - ustawa z dnia 16 lipca 2004r, prawo telekomunikacyjne (DZ. U 2022 r, poz.1648);

22. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży
z Usługodawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość
za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży;

23. Zgoda - wyrażenie przez Klienta zgody na wykorzystanie numeru telefonu i/lub adresu e-mail w celu ułatwienia z Klientem kontaktu przy obsłudze zamówienia i dostarczaniu informacji o własnych produktach za pomocą urządzeń końcowych (sms/mms/mail), zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego oraz z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

§ 2
Obowiązki Stron

1. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad, zgodnego z Umową Sprzedaży.

3. Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej (np. w opisie Towaru wskazany jest inny termin dostarczenia Towaru).

§3
Zamówienia

1. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w tygodniu,
24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał Rejestracji.

2. Informowanie o Towarach, nie wymaga rejestracji i logowania.

3. Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu oraz potwierdzenie zaznajomienia się z Polityką Prywatności stanowiący
załącznik nr 1.

4. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem Umowy sprzedaży.

5. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep Internetowy należy dokonać na stronie internetowej Sklepu wyboru Towaru, zalogować się na Konto Klienta albo podać niezbędne dane do założenia Konta Klienta albo skorzystać z zakupu jednorazowego bez zakładania Konta klienta poprzez podanie danych, które są wymagane przez Sprzedawcę podczas składania Zamówienia oraz złożyć Zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu
o wyświetlane Klientowi informacje. Klient jest proszony o podanie swojego numeru telefonu
i adresu e-mail w celu kontaktu związanego z realizacją i obsługą zamówienia oraz w celu podtrzymania dalszej relacji z Klientem. 

6. Zgodę na przetwarzanie danych przez Sklep Wysowianka w celu marketingu własnego może Klient wycofać w każdym czasie.

§ 4
Ceny, promocje, płatności oraz dostawa Towaru

1. Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.

2. Towary mogą być udostępniane do sprzedaży w Sklepie oraz w ramach promocji, której warunki zamieszczone są w Sklepie.

3. W przypadku udostępnienia produktów w ramach Promocji Sprzedawca oznacza dany Towar jako udostępniony w Cenie Promocyjnej. Obok Ceny Promocyjnej Sprzedawca umieszcza Ostatnią Najniższą Cenę, w jakiej Towar był dostępny w Sklepie Internetowym w ciągu ostatnich 30 dni.

4. W przypadku udostępnienia Towarów w ramach Promocji, znajdujących się w sprzedaży przez krótszy okres, obok informacji o obniżonej cenie, jest prezentowana Najniższa Cena, jaka obowiązywała  w okresie od dnia wprowadzenia danego Towaru do sprzedaży do dnia rozpoczęcia obniżki.

5. Wysyłki zakupionego towary realizowane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Sprzedawca
nie realizuje wysyłek za granicę.

6. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy, które każdorazowo wskazane są w procesie składania Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towarów oraz koszty dostawy w przypadku, gdy koszty dostawy ponosi Klient.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

7. Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:

a) przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata);

b) za pobraniem tzn. gotówką przy odbiorze Towaru (wysyłka za pobraniem);

c) płatność online przelewem za pośrednictwem serwisu bramki płatniczej

8. Zamówienie Towaru zostanie przekazane do realizacji (do wysyłki) niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, przy czym w przypadku płatności przelewem albo za pośrednictwem serwisu bramki płatniczej, wysyłka będzie realizowana dopiero odpowiednio po zaksięgowaniu wpłaty
za Towar na rachunku bankowym Sprzedawcy.

9. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, sugerujemy, aby Klient sprawdził stan zewnętrzny przesyłki w obecności dostarczyciela czy opakowanie nie nosi śladów uszkodzenia.

10. W przypadku płatności za pobraniem, Klient zobowiązuje się do odbioru oraz uregulowania należności za zakupione Towary (wraz z kosztami przesyłki) bezpośrednio u kuriera doręczającego przesyłkę. W przypadku uchylania się Klienta od zapłaty za dostarczoną przesyłkę, tj. w przypadku niewykonania Umowy sprzedaży przez Klienta. Firma kurierska zwróci przesyłkę Sprzedającemu zgodnie z terminem obowiązującym w firmie kurierskiej. W takiej sytuacji, tj. w przypadku niewykonania Umowy sprzedaży przez Kupującego Sprzedawca może wezwać Kupującego
do jej wykonania, a także żądać naprawienia szkody wyrządzonej mu przez niewykonanie Umowy sprzedaży przez Kupującego, co oznacza w szczególności pokrycie kosztów przesyłki w obie strony oraz wezwania do wykonania umowy, zapłaty.

11. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, Konsument winien sprawdzić przesyłkę
i w przypadku stwierdzenia: uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki, niekompletności
lub niezgodności zawartości przesyłki, z przedmiotem Zamówienia, Konsument jest uprawniony
do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki
ze zdarzenia w obecności doręczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń
w obecności doręczyciela przesyłki. Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko
i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.

12. Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem)
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru).

13. Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. 

14. Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przez Sprzedawcę firmie kurierskiej, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór firmy kurierskiej przez Konsumenta.
Czas realizacji: W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

§ 5
Uprawnienie do odstąpienia od Umowy

1. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł umowę
na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Jeżeli Klient nie zostanie poinformowany przez Sprzedawcę o prawie
do odstąpienia od Umowy sprzedaży, prawo to wygasa po czasie 12 miesięcy od dnia upływu terminu 14 dni od momentu otrzymania zamówienia.

2. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, może odstąpić od Umowy sprzedaży składając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu na adres Sprzedawcy.

3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 powyżej można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony internetowej.

5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.

6. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, złożył oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu
od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszelkie wykonane płatności, w tym koszt dostawy Towaru
do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

8. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił
od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu. W przypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.

9. Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Jednocześnie Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru produktu, jego cech lub funkcjonowania. Sprzedawca nie jest zobowiązany zwracać Konsumentowi dodatkowych kosztów wynikających z faktu wyboru przez Konsumenta sposobu dostarczenia towaru innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

10. Obowiązki Konsumenta

Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport.

11. Obowiązki Sprzedawcy

11.1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu
od Umowy sprzedaży, zwrócić im wszystkie dokonane płatności, przy czym jeżeli Sprzedawca
nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

11.2. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument
lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

11.3. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

11.4. Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu, w celu usprawnienia procesu zwrotu.

§ 6
Reklamacje i procedura reklamacyjna dla Klientów będących Konsumentami

1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.

3. Reklamacje, z tytułu niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży, można składać pisemnie
lub pocztą e-mail na adres Sprzedawcy.

4. W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w treści zgłoszenia reklamacyjnego: zgłaszanego roszczenia, krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację
oraz danych kontaktowych Konsumenta. Prosimy o załączenie w miarę możliwości do reklamacji dowodu zakupu Towaru (faktura, paragon). W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje
się z Klientem w celu ich uzyskania.

5. Jeżeli sprzedany Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient może:
a) żądać jego wymiany.

b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

  • Sprzedawca odmówi wymiany Towaru na podstawie § 6 ust. 6 niniejszego Regulaminu;
  • Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z § 6 ust. 5
  • brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo, że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
  • brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa wymiany Towaru;
  • z oświadczenia Sprzedawcy wynika, że nie doprowadzi on do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.  Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego
    z Umową sprzedaży. Klient nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny;

c) żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady.

6. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić Towar niezgodny z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Klient zobowiązany jest udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający wymianie, a Sprzedawca zobowiązany jest go odebrać od Klienta na swój koszt. 

7. Jeżeli wymiana będzie niemożliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.

8. Klient jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W przypadku  Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

9. Klient powinien dostarczyć Towar niezgodny z Umową Sprzedaży, najlepiej z dopiskiem „reklamacja” na koszt Sprzedawcy.

10. Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do złożonej reklamacji w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wpłynięcia.

11. Konsument zostanie zawiadomiony w terminie 14 dni roboczych od dnia dostarczenia reklamacji  o sposobie jej załatwienia.

§ 7
Newsletter

1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, tj. ma możliwość zamówienia Newslettera – usługi udostępnianej przez Usługodawcę. Po wpisaniu przez Klienta adresu
e-mail i naciśnięciu przycisku „>”, Klient dodatkowo proszony jest o Wyrażenie zgody
na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu przystąpienia do usługi Newsletter. Pole jest wymagane do zaznaczenia, a nie zaznaczenie skutkuje nie zapisaniem się do usługi "Newsletter". Dodatkowo do Klienta zostaje wysłany automatycznie na podany przez niego e-mail link do akceptacji zapisania się Klienta do usługi" Newsletter".

2. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres e-mail, wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail) zawierająca biuletyn informacyjny (Newsletter) Sklepu Internetowego, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Usługodawcę w swoim imieniu i na zlecenie osób trzecich.

3. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty Newslettera.

§ 8
Pozostałe prawa i obowiązki

1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie ze sklepu) jest zawierana na czas nieokreślony. 

2. Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie
z infrastruktury Sklepu – Konta Klienta) w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem umowy oraz postanowień poniżej.

3. Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia w panelu klienta, poprzez kliknięcie w przycisk „usunięcie konta”, albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Usługodawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Usługodawcy rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni roboczych.

4. Usługodawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poinformuje Klienta na adres e-mail podany przez Klienta podczas Rejestracji, w terminie 14 dni roboczych przed planowaną datą usunięcia Konta Klienta.

5. Usługodawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz
w wyniku bezskutecznego wezwania Klienta do zaprzestania ww. naruszeń z terminem co najmniej
3 dni roboczych.

§ 9
Ogólne warunki korzystania ze Sklepu

1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi: 

1) przedstawienie oferty Sklepu,

2) możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym i tym samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,

3) informowanie Klienta o bieżącym statusie Zamówienia,

4) możliwość korzystania z Konta Klienta,

2. Dostęp do usług określonych w ust. 1 pkt. 1-3 powyżej nie wymaga Rejestracji.

3. Dostęp do usługi określonej w ust. 1 pkt. 4 powyżej wymaga dokonania Rejestracji.

4. Do przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym rejestracji Klienta oraz składania zamówień
na produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Sprzedawca wskazuje, iż w celu korzystania z niektórych funkcji Sklepu Internetowego oraz Konta Klienta wymagane jest posiadanie najnowszych wersji programów i systemów, w tym służących
do przeglądania stron internetowych oraz bieżące wykonywanie aktualizacji programowych. Sprzedawca zaleca korzystanie z najnowszego dostępnego oprogramowania w celu zapewnienia przez Klienta prawidłowych funkcji Sklepu Internetowego.

5. Do korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer
w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.

6. Sprzedawca stosuje pliki „cookies”, które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej
na urządzeniach Klientów. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować komplikacje a nawet uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej.

§ 10
Zamieszczanie opinii Klientów i ich weryfikacja

1. Sprzedawca planuje udostępnić Klientom możliwość publikacji opinii i komentarzy na temat zakupionych Towarów. Korzystanie z ww. funkcji nie wymaga rejestracji i/lub zalogowania
do Sklepu.

2. Sklep Sprzedającego informuje, iż wszelkie opinie zamieszczane na stronie internetowej Sklepu weryfikowane/moderowane będą przez Sprzedawcę i wymagają ich zatwierdzenia. Informujemy,
że nie podejmujemy działań w celu zapewnienia, aby opinie w sklepie pochodziły wyłącznie od osób, które zakupiły dany produkt.

§ 11
Rozstrzyganie sporów

1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który
nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

§ 12
Dane osobowe

1. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Usługodawcę z uwzględnieniem przepisów prawa w tym zakresie, w tym w szczególności Rozporządzenia UE z dnia 27 kwietnia 2016 roku o ochronie danych osobowych, przepisów prawa krajowego oraz zgodnie z polityką prywatności

2. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby dane osobowe Klientów były przetwarzane
z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Podejmuje działania, aby zapewnić adekwatne środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem osób trzecich.

3. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.

4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek nie podanie wymaganych danych osobowych może uniemożliwić złożenie Zamówienia. Wszystkie udostępnione dane osobowe podlegają szczególnej ochronie.

5. Każdemu przysługuje prawo dostępu do danych, usunięcia ich sprostowania, zaprzestania przetwarzania, wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

6. W przypadku wycofania udzielonej przez Klienta zgody, informujemy, że wycofanie zgody
nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed
jej wycofaniem.

7. Zasady ochrony danych osobowych są zamieszczone w Polityce prywatności.

§ 13
Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz
za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz sporządzić jego wydruk.

3. Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne
i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

4. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu, znaki towarowe Usługodawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Usługodawcy.

5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023 r.

Załącznik nr 1

Polityka Ochrony Prywatności

1. "Uzdrowisko Wysowa" S.A. przykłada szczególną wagę do ochrony prywatności Klientów. "Uzdrowisko Wysowa" S.A. z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, w tym zabezpieczenia o charakterze programistycznym (między innymi systemy szyfrowania danych). W szczególności "Uzdrowisko Wysowa" S.A. zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. "Uzdrowisko Wysowa" S.A. sprawuje stałą kontrolę nad procesem przetwarzania danych oraz ogranicza dostęp do danych w możliwie największym stopniu, udzielając stosownych upoważnień tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do prawidłowego świadczenia usług za pośrednictwem sklep.wysowianka.pl

2.„Uzdrowisko Wysowa” S.A. z siedzibą 38-316 Wysowa-Zdrój 149 na podstawie art.13 ust 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/56/WE (dalej: „RODO”) informuje, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „Uzdrowisko Wysowa” S.A. z siedzibą
38-316 Wysowa-Zdrój 149. Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: iod@uzdrowisko-wysowa.pl, lub na adres pocztowy „ Uzdrowisko Wysowa” S.A. 38-316 Wysowa-Zdrój 149

2) Pani/Pana dane osobowe pozyskujemy podczas zakładania konta na stronie sklep.wysowianka.pl oraz w związku z realizacja transakcji sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne
do zawarcia umowy sprzedaży w sklepie internetowym.

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

a) dla potrzeb rejestracji na stronie sklepu internetowego sklep.wysowianka.pl, (adres e-mail )
na podstawie art. 6 ust. 1 pkt (RODO) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

b) realizacji umowy sprzedaży w sklepie internetowym sklep.wysowianka.pl, w tym celu przetwarzamy dane osobowe podane w formularzu zamówienia tj.: imię i nazwisko, adres,
nr telefonu, e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b.(RODO) tj. przetwarzanie jest niezbędne
do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań
na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

4) Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom w celu wykonania umowy z Państwem, w celu wykonania ciążącego obowiązku prawnego. Dane są przekazywane również podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora i osobom działającym z jego upoważnienia. Do grona podmiotów realizujących zadania w imieniu i na rzecz Administratora zaliczają się podmioty świadczące usługi: kurierskie księgowe, informatyczne, prawne,. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej

5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres posiadania Konta w sklepie internetowym sklep.wysowianka.pl dla celów realizacji usługi Konta oraz związanych z nim funkcjonalności oraz innych usług zgodnie z Regulaminem sklepu internetowego wysowianka.pl do momentu żądania usunięcia Konta. Po tym okresie twoje dane będziemy przetwarzać w celach związanych z rozliczalnością naszych działań przez okres przedawnienia Twoich roszczeń, nie dłużej niż 10 lat

6) Przysługuje pani/Panu w odniesieniu do swoich danych osobowych prawo do:

a) dostępu do treści danych osobowych,

b) żądania ich sprostowania (poprawienia) danych

c) ograniczenia ich przetwarzania

d) usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),

e) wycofania w każdym czasie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych

f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

g) przenoszenia danych do innego administratora (w zakresie określonym art. 20 RODO)

h) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

7) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

3. "Uzdrowisko Wysowa" S.A. stosuje pliki "cookies". Informacje zbierane przy pomocy "cookies" pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Klientów, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Klientów z sklep.wysowianka.pl. Wyłączenie w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywanie plików "cookies" zasadniczo nie uniemożliwia korzystanie z sklep.wysowianka.pl, może jednak spowodować pewne utrudnienia.

Załącznik nr 2 do Regulaminu

Wzór formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Data: ……………………………………………………

UWAGA! Zwrot zamówienia należy wysłać na adres:

Uzdrowisko Wysowa S.A.
www.sklep.wysowianka.pl
ul. Biecka 31A
38-300 Gorlice

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy następujących towarów:

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Data odbioru Towaru: ……………………………………………………………………………………….
Imię i nazwisko konsumenta: …………………………………………………………………………………………………………....................
Adres konsumenta: ……………………………………………………………………………………………………………………………....
Numer konta bankowego do zwrotu należności: ..............................................................................................................

………………………………….
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Pełna informacja na temat Państwa danych przetwarzanych przez  Uzdrowisko Wysowa S.A., znajduje się w siedzibie Administratora

Newsletter

wczytywanie...Przetwarzanie danych ...


| więcej informacji
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany w formularzu adres poczty elektronicznej informacji handlowych wysyłanych przez Uzdrowisko Wysowa S.A. z siedzibą 38-316 Wysowa-Zdrój 149. Akceptuję politykę prywatności serwisu sklep.wysowianka.pl: Polityka prywatności.

Śledź nas na

do_gory